Światowy
Rok Williama Szekspira to doskonała
okazja, aby w ciekawy, zajmujący
sposób zainteresować
dziecko życiem i
twórczością
tego niekwestionowanego geniusza sztuki teatralnej.
I tak moja mała pasjonatka wielkiej literatury przysłuchiwała się rozmowom rodziców na temat Szekspira i jego sztuk wystawianych we włoskich teatrach. W domu zauważyła książkę z utworami dramaturga.
I tak moja mała pasjonatka wielkiej literatury przysłuchiwała się rozmowom rodziców na temat Szekspira i jego sztuk wystawianych we włoskich teatrach. W domu zauważyła książkę z utworami dramaturga.
Zorganizowaliśmy
też rodzinną
wyprawę do księgarni,
gdzie Elena odkryła
piękne włoskie
wydania dzieł twórcy.
Skoro
wszędzie ten Szekspir, to
chyba warto się nim
zainteresować!
I
tak wstępnie
opowiedziałam Elenie o
Szekspirze po polsku i włosku.
Wróciłam
do projektu, w którym
Elena poznawała Londyn:
Ale
w najważniejszej części
tego pierwszego spotkania z Szekspirem postanowiłam
sięgnąć
do źródeł
w języku angielskim.
Świetne
materiały, odpowiednie
dla młodszych odbiorców
kultury, znalazłam na
stronie BRITISH COUNCIL
Elena
obejrzała filmiki
przedstawiające postać
Szekspira oraz utwór
“Romeo i Julia”. Kilka razy, bo jej znajomość
angielskiego jest na początkowym
etapie. I nie wszystko od razu, nasze spotkanie z mistrzem i jego
sztuką trwa.
Na
wspomnianej stronie znajdują
się też
gry dla dzieci. Można
również
wydrukować materiały
do czytania. Dzięki temu
łatwiej jest pracować
z dzieckiem w języku
angielskim.
Aby
urozmaicić zajęcia,
zachęciłam
Elenę, aby przygotowała
portret Szekspira. Krótki
kurs portretowania znalazłam
tutaj http://www.activityvillage.co.uk/
Oto
plastyczna ekspresja mojej córki:
Na
chwilę przeniosłyśmy
się do teatru Szekspira:
Ale
najlepiej poćwiczyłyśmy
angielski, wykorzystując
przygotowaną scenkę
tajemniczego spotkania Romea z Julią:
Zarys
sylwetek bohaterów
wydrukowałam z tej strony: http://www.supercoloring.com/
Elena
wykonała rysunek, a
następnie z pudełek,
papieru i tektury wykonałyśmy
pozostałą scenerię.
Układałyśmy
proste dialogi z wykorzystaniem znanych słów
i zwrotów, typu: he is…,
she is…, hello, what’s your name?, see you tomorrow, itp.
A
dla odmiany zajęć
Elena układała
improwizacje ruchowe do muzyki inspirowanej utworami Szekspira.
Najbardziej przypadła jej
do gustu uwertura Piotra Czajkowskiego – Fantazja b-moll “Romeo i
Julia”.
Myślę,
że udało
mi się zainteresować
dziecko jednym z najwspanialszych kreatorów
postaci ludzkich o ponadczasowym znaczeniu. Szekspirem mamy zamiar
zajmować się
nadal, bo jeszcze sporo do odkrycia i przeżycia.
No i oczywiście czeka nas
wypad do Werony! Może
spotkamy tam kogoś z Was?
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz